تفاوت كاشي كاري سنتي و كاشي كاري مدرن

۷ بازديد

دو سبك بزرگ در زمينهٔ كاشي ‌‌كاري وجود دارد كه در تمامي نقاط اطراف خود مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده كنيد. در واقع اين دو سبك كاشي ‌كاري ايجادكننده فضاها و دكوراسيون‌هاي منحصربه‌فرد هستند و قادر به خلق محل‌هاي جذاب و شيك شده‌اند. كاشي كاري سنتي و كاشي كاري مدرن از يكديگر متمايز هستند اما به‌ طور كلي در فضاهاي مختلف قابليت اجرا در كنار هم را دارند.

در نتيجه تصويري از رنگ‌ها و طرح‌ها را در كنار هم ايجاد مي‌كنند و طراوت و زيبايي را به محيط هديه مي‌دهند. هر كدام از اين كاشي كاري ها مربوط به يك برهه زماني هستند و قدمت آن‌ها با يكديگر متفاوت است. به ‌طوري ‌كه در زمان‌هاي گذشته اثري از كاشي كاري مدرن نبود.

اما در حال حاضر اغلب دكوراسيون اطراف را كاشي كاري مدرن احاطه كرده است و سعي در به‌روز شدن و لوكس شدن محوطه‌ها دارد. كاربرد اين دو سبك باهم مختلف است اما به‌ طور كلي علاقه‌مندان مي‌توانند اين دو را در كنار هم براي منزل به كار ببرند. كاشي كاري سنتي قابل اجرا در هر فضايي است اما كاشي كاري مدرن در محل‌هايي مانند آرامگاه‌ها و مساجد شكيل نبوده و نمي‌تواند محيط را به درستي زينت ببخشد.

افراد زيادي در خصوص اين دو سبك كاشي‌ كاري فعاليت مي‌كنند و سليقه‌هاي مختلف را تحت پوشش قرار مي‌دهند. مهارت كاشي‌كاران سنتي بيش‌تر خواهد بود چرا كه هنر ايراني و اسلامي را تلفيق مي‌كنند و سپس روي ديواره‌ها و كف‌پوش‌ها اجرا مي‌نمايند. در نتيجه بايد در سبك طراحي اين ‌چنيني مهارت كافي داشته باشند.

نكات بسيار مهمي در خصوص كاشي‌ كاري سنتي و كاشي‌ كاري مدرن وجود دارد كه افراد قبل از دكوراسيون كردن محيط مد نظر بايد به آن آگاه شوند. در نتيجه تفاوت‌ها و كاربردهاي اين دو سبك معماري در ادامه توضيح داده‌ شده است كه مي‌توانيد جهت آگاهي بيش‌تر به آن مراجعه كنيد تا اطلاعات خود را تكميل نماييد.

 

براي مطالعه ادامه مطلب در لينك زير وارد شويد :

 

تفاوت كاشي كاري سنتي و كاشي كاري مدرن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.