سراميك راه پله، ايده برتر در طراحي

۸ بازديد

سراميك راه پله، ايده برتر در طراحي

سراميك، بهترين نوع متريال مورد استفاده در راه پله هاي ساختمان به شمار مي‌رود و در ميان انواع پوشش هاي ديوار وكف راه پله‌ها، سراميك، رايج‌ترين نوع است. استفاده از سراميك در راه پله ‌هاي ساختمان مزيت هاي بي‌شماري داشته و به دليل اين مزيت‌ها نسبت به ديگر پوشش هاي سقف وكف، از محبوبيت بالاتري برخوردار است. سراميك، جلوه‌اي شيك و زيبا به راه پله هاي منزل يا محل كار شما خواهد داد و محيط را جذاب و لوكس مي‌كند.

در انتخاب سراميك راه پله لازم است نكات ساده‌اي را مدنظر داشته باشيد تا پس از اتمام كار،‌ بتوانيد رضايت صددرصدي را از تغييرات انجام شده كسب نماييد. در اين راستا به انواع موضوعات از قبيل: ابعاد راه پله‌ها، ميزان نور فضا، سبك دكوراسيون منزل، فضاي قرار گرفتن راه پله‌ها، نوع كاربري راه پله و … توجه مي‌شود. در ادامه اين مطلب به صورت مفصل در اين باره صحبت كرده و اطلاعاتي را در اين خصوص در اختيار شما قرار خواهيم داد.

سراميك ديوار و كف در راه پله‌ها

سراميك‌ هايي كه در راه پله‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، داراي انواع گوناگوني هستند و سراميك هاي ديوار و كف تفاوت‌ هايي با هم دارند. سراميك هاي راه پله به دو نوع براق و مات تقسيم بندي مي‌شوند.

سراميك هاي براق داراي لعاب براق بوده و به هيچ وجه گزينه مناسبي براي كف راه پله‌ها محسوب نمي‌شوند. زيرا سطحي لغزنده دارند و امكان سُر خوردن و آسيب ديدن افراد در زمان استفاده بسيار زياد است. از اين نوع سراميك براي ديوار راه پله‌ها استفاده مي‌شود تا با جلوه جذابي كه در زمان بازتاب نور دارند، زيبايي فضا را دوچندان كنند. سراميك‌ هاي براق راه پله‌ها را بزرگ‌تر و پرنورتر نشان مي‌دهند و داراي سطحي صيقلي و مقاوم در برابر نفوذ آب هستند.

سراميك‌هاي مات يا بدون لعاب نيز دسته ديگري از سراميك هاي مورد استفاده در راه پله هستند. اين نوع از سراميك‌ها براي كف راه پله‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. زيرا امكان لغزندگي و سُر خوردن بر روي اين سراميك‌ها بسيار كم بوده و داراي دوام بالايي هستند.

 

براي مطالعه ادامه مطلب در لينك زير وارد شويد :

 

سراميك راه پله، ايده برتر در طراحي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.