طراحي حمام‌هاي كوچك

كاشي و سراميك پرنيان

طراحي حمام‌هاي كوچك

۲ بازديد

 طراحي حمام‌هاي كوچك هميشه يكي از بحران‌هايي بوده است كه افراد با آن سر و كار دارند و تصور مي‌كنند كه به دليل كم بودن جاي لازم براي ايجاد يك دكوراسيون حرفه‌اي نمي‌توانند حمامي زيبا و درعين‌حال كوچك داشته باشند. بنابراين از ديزاين كردن و آراسته كردن حمام كوچك خود صرف‌نظر مي‌كنند و به سراغ اين كار نمي‌روند. اما امروزه طراحان بسياري در زمينه‌ي متراژهاي كوچك دست به فعاليت زده‌اند و توانسته‌اند بهترين دكوراسيون را ايجاد سازند. همچنين به دليل كوچك شدن منازل نسبت به گذشته به‌كارگيري دكوراسيون‌هاي گوناگون براي محيط‌هاي كوچك مانند حمام‌هاي كوچك لازم و ضروري هست.

به دليل كمبود فضا طراحان مي‌بايست از محوطه نهايت استفاده را به عمل ‌آورند و در واقع محيطي با امكانات و تجهيزات لازم را ايجاد سازند. از اين ‌رو استفاده از ابزارهاي مختلف و حرفه‌اي و به‌كارگيري كاشي‌هاي منحصربه‌فرد به آن‌ها كمك بزرگي كرده است كه يك فضاي كوچك مانند حمام را به بهترين شكل آراسته سازند. به‌طوركلي نيز استفاده از رنگ‌بندي‌هاي متنوع و خاص در بزرگ‌تر و جادار ديده شدن محيط يك حمام كوچك نقش دارد و مي‌تواند بهترين شرايط را ايجاد سازد. به همين دليل است كه علاقه‌منداني كه تمايل به داشتن يك محوطه بي‌نظير از رنگ‌ها و دكوراسيون حرفه‌اي دارند مي‌توانند در كوچك‌ترين فضا نيز اين قابليت و زيبايي را داشته باشند.

حمام‌هاي كوچك بايد جادار نيز باشند و در واقع در دكور آن‌ها تمامي اجزا و وسايل جاي بگيرد. به همين خاطر است كه مي‌توان گفت كاري دشوار است و درعين‌حال جذابيت و زيبايي را رقم مي‌زند. در ديزاين محيط‌هاي كوچك مانند حمام‌هاي كوچك بايد به رنگ‌بندي كاشي‌ها وسايل توجه بسيار زيادي شود تا محيط ايجاد يك شرايط نازيبا را نكند. براي كسب اطلاعات در اين ‌باره مطالب زير را مطالعه كنيد.

طراحي حمام‌هاي كوچك

استفاده از تمامي وسايل در طراحي حمام‌هاي كوچك

افرادي كه تمايل به ديزاين كردن حمام خود حتي با داشتن محوطه‌اي كوچك را دارند در واقع نياز به داشتن تجهيزات لازم نيز دارند كه از جمله‌ي آن‌ها وان است. وان‌هايي كه توسط برخي طراحان به كار مي‌رود از جنس‌هاي مختلف تشكيل ‌شده است. چرا كه تمايل افراد مختلف بوده و سليقه‌ها نيز در طيف وسيعي قرار دارد. ديزاين اين محصول با استفاده از مصالح نيز صورت مي‌گيرد و كاشي‌هاي ريزي سازنده اين وان حمام در ابعاد كوچك مي‌شوند. به دليل وجود فضاي كم افراد به دنبال فراهم كردن و ساخت وان‌هاي كوچك هستند تا به ‌اين‌ ترتيب بتوانند راحت‌تر و بهتر محوطه را ديزاين نمايند.

در واقع طراحان وسايل مورد نياز در يك حمام را به‌گونه‌اي حرفه‌اي در كنار هم مي‌چينند و از مزيت داشتن آن لذت مي‌برند. استفاده از كاشي‌هاي ريز و رنگ روشن در ساخت وان حمام كه دائمي در اين محصول ساخته مي‌شود لازم و ضروري است. اين كاشي‌ها كمك به بزرگ‌تر ديده شدن محوطه مي‌كنند و مي‌توانند قالب حمام را بازتر و جادارتر نشان دهند. به همين خاطر با ريخته شدن آب در داخل وان محيط دلبازتر و بهتر مي‌گردد.

طراحان مي‌توانند در برخي از ساختارها از وان‌هاي چوبي و ضد آب استفاده كنند كه اين نيز نوعي طراحي حرفه‌اي بوده است كه امروزه افراد بيش‌تر به سمت خريد آن جذب‌ شده‌اند. تمايل به داشتن اجزاي چوبي در تمامي دكوراسيون‌ها وجود دارد و افراد سعي در ايجاد يك محوطه حرفه‌اي و فانتزي دارند.

ديگر اجزايي كه در حمام به كار مي‌رود بخشي است كه وسايل مربوط به استحمام مانند شامپو و مانند آن را قرار مي‌دهيد. اين بخش‌ها به دليل ايجاد نظم در داخل حمام‌هاي كوچك مي‌توانند گوشه‌اي از بخش داخلي را در بر بگيرند. همچنين مي‌توانند با ديزايني خاص در كنج ديوار حمام‌هاي كوچك واقع شود. به همين دليل است كه از قفسه‌هاي كوچك استفاده مي‌شود تا هم نظم به وسايل داده شود و هم بتوان زيبايي بسيار زيادي در محيطي مانند يك حمام كوچك ايجاد نمود.

 

 

براي مطالعه ادامه مطلب در لينك زير وارد شويد :

 

طراحي حمام‌هاي كوچك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.